Selasa, 16 Februari 2016

Kenapa kita perlu belajar jahit tshirt?

Kenapa kita perlu belajar jahit tshirt?

1. Belajar memotong dan menjahit tshirt adalah sangat mudah dari baju kurung, baju melayu pakaian seragam dan lain-lain.

2. Kita sebagai rakyat tempatan (Malaysian citizen) perlu tahu ilmu jahitan tshirt ini sebab warga asing seperti Bangladesh boleh menjalankan perniagaan ini kenapa tidak kita?sebab kita rakyat tempatan amat ketandusan ilmu dalam jahitan tshirt ini.

3. Peluang perniagaan tshirt yang sangat luas. Tempahan pukal, muslimah tshirt, persatuan, baju sukan sekolah semuanya memerlukan tshirt. Jadi permintaan itu ada.

4. Ada yang peniaga (segelintir) yang membuka kedai jahitan dengan mengupah warga asing seperti Bangladesh bungkus (tutup kedai) sebab sering *diolok-olokkan pekerja asing mereka sendiri. Sebab peniaga tidak tahu selok belok production mereka sendiri. Hanya harap Bangladesh sahaja yang buat. (*If you know what I mean)



Tujuan kelas Jahitan Tshirt ini dibuka untuk membantu rakyat tempatan untuk mendalami ilmu jahitan tshirt supaya rakyat tempatan tahu selok belok tentang ilmu Tshirt dan ianya begitu mudah menjahit tshirt.

Kenapa warga asing tahu jahit tshirt? sebab mulanya mereka ingin tahu, mereka minat,  mereka belajar,mereka bekerja,  mereka kaji dan mereka selalu praktis. Semua kemahiran memerlukan praktis. Mulanya kita belajar dahulu, kita kenal dahulu, meminati dulu, then kemudiannya jadi lah pengalaman...

Praktis dalam bahasa :- latihan. Selalu latihan kita buat, kita akan jadi mahir.
Praktis dalam english :-
prac·tice 

repeated exercise in or performance of an activity or skill so as to acquire or maintain proficiency in it.
"it must have taken a lot of practice to become so fluent"

Jadi tanam kan azam anda untuk menambah ilmu kemahiran diri dan ikut dalam Islam, ILMU JAHIT TSHIRT ini adalah fardhu Kifayah. 

-Mari Belajar Jahit Tshirt.



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Belajar Jahit T-shirt Batch September 2021

 Belajar jahit T-shirt peserta dari Semenyih Selangor Tahun 2021. (sila mengikut SOP yang ditetapkan) Terima kasih peserta dari Semenyih. Pe...